Abstract | U početku rada je pojašnjeno značenje refaktoriranja, njegove prednosti i njegovo podrijetlo. Dalje je pojašnjeno kakva imena bi se trebala koristiti tijekom imenovanja funkcija, klasa, metoda, varijabli, te kakva bi se trebala izbjegavati i izbaciti iz uporabe. Nakon toga slijedi po kojim pravilima bi se trebale pisati funkcije, kakva imena bi se trebala koristiti za funkcije, njene argumente i varijable, te koliko bi argumenata trebalo biti unutar funkcija. Dalje je pojašnjeno kakvi komentari unutar koda su dobri, a kakvi loši. Nakon toga slijedi sve o formatiranju, to jest kako bi trebali vertikalo i horizontalno formatirati kod, te kojih pravila bi se trebali pridržavati tijekom formatiranja koda. Potom slijede objekti i strukture podataka, njihova asimetričnost, te apstrakcija podataka. Nakon njih dolazi rukovanje greškama, kako koristiti iznimke, te kako izbjeći greške. Zatim su opisani jedinični testovi, na koji način ih pisati, koji je njihov cilj, te Test Driven Development. Nakon njih slijede klase, njihova organizacija, kohezija unutar klasa, te Princip Jedne Odgovornosti. Potom su pojašnjeni sustavi, kako bi se trebali raditi, skaliranje sustava, neke metode koje olakšavaju refaktoriranje unutar Jave i C#. Za kraj su opisane 4 metode za kreiranje jednostavnog dizajna, koje je napisao Kent Beck. |
Abstract (english) | The beginning of the paper states the meaning of refactoring, its benefits and its origin. Following, its explained what kind of names should be used while naming functions, classes, methods, variables, and which ones should be avoided and phased out. Next are the function rules, naming and arguments. Further, it is clarified what kind of comments within the code are good and what are bad. That is followed by all about formatting, that is, how should you format the code both vertically and horizontally and which rules should apply when formatting the code. Next follow objects and data structures, their anti-symmetry and data abstraction. Next is error handling, using exceptions and avoiding errors. After that, unit tests, how to write them, their goal and Test Driven Development are explained. Then come classes, their organization, their cohesion and One Responsibility Principle. After them, the systems, how they work, their scaling and refactoring within Java and C# are explained. Finally, the 4 methods for creating a simple design, written by Kent Beck, are explained. |